Vultures 1 Krizi
Apple Music ve Spotify gibi dijital müzik platformları, sanatçıların eserlerini dünya çapında milyonlarca dinleyiciye ulaştırmasında kritik bir role sahiptir. Ancak, bu platformlar üzerindeki tanıtım ve görünürlük sorunları, bazen sanatçılar ile platformlar arasında gerilime yol açabilmektedir. Bu durumun en güncel örneklerinden biri, Ty Dolla $ign ve Kanye West‘in ortak albümü “Vultures 1” ile yaşandı. 10 Şubat‘ta piyasaya sürülen albüm, başlangıçta çeşitli dağıtım ve tanıtım sorunlarıyla karşı karşıya kalmıştır. Özellikle, albümün Apple Music üzerinde yetersiz tanıtımı, sanatçıları büyük ölçüde rahatsız etti.
Ty Dolla $ign, albümün Apple Music‘teki görünürlüğünden duyduğu rahatsızlığı ifade etmek için Kanye West‘in Instagram hikayelerini kullandı ve platformda albümünün yeterince öne çıkarılmadığını dile getirdi. “Yeni müzikte hiçbir zaman hiçbir şeyimiz olmadı” diyerek, albüm ve şarkılarının “en iyi yeni” listelerinde yer almadığını belirtti. Ancak, gerçekte “Vultures 1” albümü ve albümdeki bir şarkı, Apple Music listelerinde yer almaktaydı.
Vultures 1‘in tanıtım ve dağıtım sorunları sadece Apple Music ile sınırlı kalmamış, “Good (Don’t Die)” adlı şarkının Spotify‘dan kaldırılması gibi diğer platformlarla ilgili problemler de yaşanmıştı. 15 Şubat‘ta, bir dağıtımcının şikayeti üzerine, albüm geçici olarak Apple Music‘ten kaldırılmıştı. FUGA, albümün dağıtımını üstlenmiş, ancak daha sonra hizmet anlaşmasının ihlal edildiğini belirterek albümü platformdan çekmişti. Bu durum, albümün Label Engine ile yeni bir dağıtım anlaşması yapılana kadar yayından çekilmesine neden olmuştu.
Buna rağmen, Kanye West ve Ty Dolla $ign‘in ortak projesi, yaşanan tüm bu zorluklara rağmen müzik piyasasında önemli bir başarıya imza atmıştır. Albüm, yayınlandığı ilk hafta itibarıyla Billboard 200 listesinde zirveye yerleşmiş ve Yeat‘in “2093” albümüyle girdiği satış yarışında galip gelmişti. “Vultures 1“, ikinci haftasında da 1. sıradaki yerini koruyarak, albüm eşdeğerinde ek 75.000 birim satışla listelerdeki başarısını pekiştirmişti.
Öte yandan, Yeat‘in “2093” albümü de kendi başarısını kutlamaktadır. İlk haftasında 70.000 eşdeğer albüm satışıyla 2. sıraya yerleşen albüm, Yeat‘in kariyerindeki en yüksek listeleme çabasını ve en büyük satış rakamını işaret ediyor. Albüm, Lil Wayne ve Future gibi isimlerle iş birlikleri içermesi ve ardından yayınlanan lüks versiyonlarıyla dikkat çekmişti.
Bu olaylar, dijital müzik platformlarının sanatçılar için ne kadar önemli olduğunu ve bu platformlar üzerindeki görünürlüğün, albümlerin ticari başarısını doğrudan etkileyebileceğini gösteriyor. Aynı zamanda, sanatçılar ve dağıtımcılar arasındaki anlaşmazlıkların, albümlerin erişilebilirliğini geçici olarak etkileyebileceğini ve bu durumun hem sanatçıların hem de hayranların deneyimini olumsuz yönde etkileyebileceğini de ortaya koyuyor.
Bir yanıt yazın