Uzı ve Tepki Tartışmasında Tüm Detaylar
Ünlü rap sanatçısı Uzi‘nin Twitch kanalında gerçekleşen ve GNG ekibinin de yer aldığı yayın, müzik dünyasında uzun süredir devam eden bir takım tartışmaları yeniden alevlendirdi. Yaklaşık iki saat süren bu canlı yayında, rap camiasının tanınmış isimlerinden Tepki’ye yönelik eleştiriler ve iddialarla dolu bir dizi açıklamada bulunuldu. Yayın, özellikle müzik sektörünün perde arkasında yaşananlar hakkında çarpıcı detaylar sunmasıyla dikkat çekti.
Uzi ve ekibi, Tepki‘nin geçmişte yaptığı bazı davranışlar ve yorumlar hakkında net konuşmalar yaparak, bu konulara kendi perspektiflerinden ışık tuttu. Özellikle, bir zamanlar yakın çevrelerinde yer alan ve şarkılarında düet yaptıkları, ancak daha sonra kendileriyle yollarını ayıran bir isim hakkında konuşuldu. Bu kişinin, GNG ekibinin kız arkadaşları dahil olmak üzere, çevresindeki kadınlara yürüdüğünü söyledi. Ekip, bu iddiaları yüz yüze görüşmelerle kanıtladıklarını belirtti.
Ayrıca, Uzi ve arkadaşları, Tepki‘nin rap sanatçısı Ceza‘ya yönelik tutumunu da eleştirdi. Tepki‘nin, geçmişte Ceza hakkında olumsuz yorumlar yaparak diss şarkılar ürettiği, ancak “O Ses Türkiye” programında Ceza‘ya diss attığını da söylediler. Uzi, kendisinin ve ekibinin, Tepki‘nin bu tutumunu samimiyetsiz bulduğunu ve rap müziğindeki gerçek dostlukların, bu tür çıkar ilişkileri üzerine kurulmadığını vurguladı.
Robert Hip Hop YouTube kanalına konuk olan Tepki’nin yaptığı açıklamalara cevap olarak, Uzi’nin Twitch kanalında yaptığı detaylı açıklamaları sizler için derledik.
Tepki
Türkiye’nin peşinde koştuğu iki prodüktör, Arem ve Arman’a koca bir albüm yaptırdım.
Uzı
Biz bu bahsettiğin isimlerin hiçbirinin peşinden koşmuyoruz.
Tepki
Levent Abi var. O Levent Abi’ye iki tane soru sorarım, sen de cevabını dinlersin. Bana, MOB tarihinden sonra her gelen telefona, Motive’yi Universal’la buluşturmamı istiyorlar.
Uzı
Arkadaşlar bahsettiği Levent Abisi, böyle yetkili bir insan değil. Bu işlerin geldiği kişi de, Tepki’nin hayatı boyunca nefret ettiği insan, Ulaş Demiröz’dür. Ulaş Abiden bir mesaj var arkadaşlar. Levo, kendisi götürelim bu arada, yazmış.
Tepki
MOB, dünya tarihinde başarı oranı en yüksek şirkettir.
Uzı
Neye göre söylüyorsun bunu? Dünya sana rapor mu verdi? Bakmış, böyle kafasından, şuradan şuradan kaç rapçi çıktı falan, dünyanın en iyisi. Dünyanın bizden haberi yok, dostum.
Tepki
Benim başta aldığım sanatçılardan sonra, MOB’nin çıkardığı başarılı ve acayip bir noktaya getirdiği bir sanatçı var mı?
Uzı
Senin sahne başarılı ettiğin bir tane sanatçı var mı? Baktım story’sine şimdi, Tep hepinizi göt ediyor değil mi? (“Siz Sevmeyin” adlı şarkı) Bak sen, loser bir insansın. Zaten bu şarkıyı yaptığımda, küçük bir insandım; yaş olarak küçüktüm ve nereye yontarsan oraya gidebilecek bir insandım. Kendi kendimi yontabildiğim kadar işler yaptım. O şarkıyı yaparken, başına koyduğum ses kayıtlarında senin ismini geçirmeyi dahil, sana sorduğumda, “Ya nasıl olacak acaba?” dediğimde, sen “Bunu asla yapma, n’olur, neler olur,” diye götünden korkan bir adamdın yani. Ben bu şarkıyı yaptım, şarkı zamanında da seninle ilgili gurur duyduğum her şeyi biz yaptık. Sana iyilik yapmak için söyledim senin adını şarkıda, gönlün hoş olsun diye söylediğim bir şey. Bu arada, seni çok severek veya sana taparak bile atmış olabilirim istersem o respect cümlelerini. Şu an böyle düşünmüyorum ve çocukken söylediğim şeyi paylaşarak bundan hava atacak kadar ezik bir adamsın. Sana tapıyor bile olsam, o zamanlar çok seviyor bile olsam, hayır, asla, bunu yazmış olmamın, paylaşıp bununla gururlanacak kadar ezik bir adamsın. Ben her yerde seni sevmediğimi söylüyorum. Seninle olduğum sürelerden utandığımı söylüyorum. Sen hâlâ onu paylaşarak kendini gururlandırmaya çalışıyorsun.
Tepki
Bu çocuk olur ama bir dakika; bu çocuk şöyle olur, bu çocuğu şöyle transforme edeceğiz. Bu çocuğa böyle bir şarkı yapacağız, şarkının adı bu olacak, konsepti olacak.
Uzı
Misal veriyorum, o ünlü olacak biri ama işte ünlü olmasının yolunda geçecek engelleri ben törpüledim demek istiyor. Kendinde niye törpüleyemedin? Madem bu kadar bilgili bir adamsın, neden sen her yerde sevilmeyen adamlardan bir tanesisin? Seni kimse neden sevmiyor mesela? Bu adam, bize zamanında daha erken ünlü olabilecek şanslarımız oldu. Siz zannediyorsunuz ki, şu şarkıdan patladı. Hayır, markalar bize geldi, bize YouTuber’lar, Twitch’ciler, onlar bunlar bizle iş yapmak istedi. Şu an bir rapçi patladığında yanında 10 tane YouTuber görebiliyorsunuz. O zamanlar da daha yaygındı. O zaman çevremizde dolaşırken insanlar, “Siz bunlarla görüşmeyin, işte bunlar sizi emer, şöyle yapar, böyle yapar. Reklamınızı yaptırmayın, ileride size reklam yaptırdı derler” falan diyorlardı. Kalbi güzel, iyi niyetli insanlara bile bazen ters yapmak zorunda kaldık. Dediğim gibi, biz çocuktuk o zaman, 5 sene geçmiş üstünden. İnsanların o zamanlar hataları olabiliyor. Sen bu kadar kötü niyetli yaklaşırsan, eğer bugün de ben sana çıkıp “Her şey Tepki sayesinde oldu” diyemem. Çünkü senin sayende olmadı. Sen hatta önüme geçmeye çalıştın, ben onları da atlattım.
Tepki
Bu çocuğu götüreceğiz, şurada klip çekeceğiz; ama klibi 10 Kasım’dan önce yayınlayacağız. Atatürk büstüne çiçek bırakacağız.
Uzı
Bana gelip bu şekilde hiçbir zaman bunu söylemedi. “Tam 10 Kasım’a denk gelsin, şöyle olsun, böyle olsun” demedi. Klip çekileceği zaman “Aaa, 10 Kasım’a denk geliyor, böyle bir şey yapalım” falan filan dedi. Ben Atatürk büstüne zaten gitmek istiyordum. Küba’da çünkü Atatürk büstü var ve görmek istiyordum. Bunu da bir şekilde aksatıp aksatıp, uçağa gitmeden son anda yaptırdı. Son anda gittik ve onu çektik ve hiç öyle düşünce ve duygularla söylemedi. “Güzel durur” dedi sadece. Şimdi bu düşünceyi duyunca diyorum ki; o zaman sen iğrenç bir şey yapmışsın. 10 Kasım da olsun diye yaptıysan bunu, iğrenç bir hareket. Bunun düşünmek, yapmak… “Rüyalar” klibi Küba’da çekildi ve bu adam, Küba’ya bilmiyorum, atıyorum sene de bir iki kere yağmur yağıyormuş veya birkaç sene de bir yağıyormuş. Tam şu an bilmediğim için yalan söylemiş olmak istemiyorum ama yağmur yağacağını biz öğrendik, hava kapalı oldu falan. Dedim ki, “Abi, yağmur da da görüntü alalım.” O da dedi ki, “Olmaz öyle falan, sen git yat.” Sonra bir baktım, yağmurların altında Vasso ile beraber klip çekmişler. Bir tane mekan gördük, kocaman bir duvar, binanın dışında graffitiler var. Siluetler çizilmiş. “Abi, burada kesin görüntü alalım” dedi. “O şarkı ona uymaz” dedi, “Rüyalar” adlı şarkıya koymuş.
Tepki
Bu çocuğun en sevdiği, en yakın arkadaşı vefat etti. O zaman bu çocuk, “Ölümsüz” diye bir şarkı yapacak ve orada, “Benim arkadaşım öldü ve sadece bir hashtag oldu,” diyecek.
Uzı
Bu ne demek? Benim arkadaşım öldü, bir şarkı yapıyım. Bu ne kadar kötü bir düşünce? Zaten adam şarkıyı yapmış, ona karşı bir şey hissetmiş, yapmış veya sen söylemişsin, yapmış. Bunu düşünerek hareket etmek çok saçma değil mi yani? O yüzden de döneme ayak uydurmuyoruz, dönem bize ayak uyduruyor. Bizim yaptığımız işlerden sonra işler değişiyor. Biz duygusal bir şeyler yaparsak, insanlar duygusal şarkılar yapıyor. Bu ego savaşı değil, bu gerçekten böyle. Çünkü hissiyatlı yapıyoruz. Ne hissederek yapıyorsak, insanlara bu geçiyor. Dinleyen adam diyor ki, “Evet, doğrudur, biz bunu hissediyoruz, yalan değil” diyor. Şarkıyı beğenmese bile, bizim yalan olduğumuzu düşünmüyor, en önemlisi bu bence.
Tepki
Maze, bir sanatçı kolektifi.
Uzı
Ya sen nesin ya, sen? Sen nasıl bir müminsin, nasıl bir adamsın?
Yaptığımız iyi şeyleri konuşalım. Tepki’nin bir kavgası var. Falanca kişiyle kavga ediyor. MOB’nin bahçesine geleceklerini söylüyor. Bizi arıyor, biz mahallelerimizden geliyoruz. Toplanıyoruz. Kendisi gelip diyor ki, “İki yan blokta evim var, benim kız arkadaşım evde ağlıyor, onun yanına gideyim” diyor. “Adamlar gelirse beni ararsınız” diyor. Orada olan kaç kişi varsa, aralarında şu an görüşmediğimizler var. Çıksınlar, söylesinler, böyle olmadı desinler.
Hızlı Sokaklar şarkısı, hayatımda kalan en büyük uktedir. Hızlı Sokaklar şarkısını yaptığımda, o zamanın en iyi yönetmeni klip çekmek istedi. O zamanın en iyi villalarını bulduk. Klip çekmeye hazırdık. Her şey tamamen hazırdı ve sadece Tepki istemediği için klip çekilmedi. Albümdeki tek klip hakkımızı Telefonun Çalıyor’a kullanmamız gerektiğini söyledi. Tek yatırımı ona yapabileceğimizi söyledi. O şarkıya da yatırım almadan, bir telefon markasından o dönemin çok yaygın bir telefon markasından sponsorluk aldık. Yine şirketten gelen bir para yok. GNG albümü için bir yatırım yapılmadı. Diğer albümler için de yapılmadı. Patlayan iki şarkım Makina ile Umrumda Değil’e sadece para verildi, o zaman işin içinde Tepki yoktu. Benim patlayan şarkılarımda Tepki’nin hiçbir emeği yok. Şarkı seçimi ve dinleme yok. Şarkıyı dinlesin diye haftalarca onun peşinden koştuk.
Vio için çabalamanın arkasından Tepki çabaladı denmesi için mi? Biz Vio’yla ilgili neden bir iş yapmıyoruz biliyor musunuz? Yapmayacağız değil, yapacağız. Çok güzel şeyler yapacağız inşallah. Sadece hakkını vermek istiyoruz arkadaşlar. Bu iş yapıldığında kimse tarafından telif alınmasın diye uğraşıyoruz. Bu işin bütün maddi kısmı ailesine gitsin diye uğraşıyoruz. Göreceksiniz, yaptığımızda nasıl olacak; bizim mi ismimiz anılacak yoksa Vio’mu yükseltecek. Zehirli Melodiler diye bir şarkımız var, o şarkı Vio’nun yaşadığı zamanlarda benimle düetti. Vefat ettikten sonra Tepki gelip dedi ki, “En yakın arkadaşları da şarkıya girsin mi?” Tabii ki girsinler dedik. Fakat şarkıda ben varım, Lil Murda yok. Tepki o zamanlar yok. Tepki, Lil Murda’ya gidip diyor ki, “Bu şarkıda senin olmaman gerekiyor.”
Kimsenin rapçi olmak için bir bilgisayarla her şeyi yapmasına ihtiyacı yok. Kendi şarkısının sözlerini yazmadan ünlü olan bir ton insan var. Mesela Drake. Ben yazmadım ama Aksan’ın ve Motive’nin yazdığına çok şahit oldum Tepki’nin sözlerini.
MOB’den en çok Tepki’ye kızdığım ve MOB’den ayrılma noktasına geldiğim ilk olayı anlatıyorum. Biraz şarkılarım dinlendikten sonra, Tepki ve Ünal tarafından biraz dikkat çekilmeye başladıktan sonra benim söylediklerimi ciddiye almaya başladılar. Toplantı oluyor, patron şarkıyı dinliyor. Yalaka olarak yanındaki insan şarkıyı dinletiyor. Şarkıyı hep beraber dinliyorlar, not tutuyorlar. Ben dedim ki, ben bu toplantıya katılmak istiyorum. Tam ortasında şarkıyı dinliyoruz, Critical’in şirketten ayrılma mevzusu var. Ünal, sonra Tepki’ye soruyor, “Neden çıkmak istiyor?” diyor. Sebebi de Critical’in işine değer verilmemesi. Tepki de, Ünal’a diyor ki, “Critical hiç çalışmadı.” Ünal da soruyor, “Tepki, bu çocuk hem şarkı teslim etmedi hem de şirketten çıkmak istiyor.” Tepki de, “Efendim, bir tane bile şarkı teslim etmedi, ben de anlamıyorum” diyor. Beni unutmuşlar, arkada bir de Critical benim çok yakın arkadaşım. Çok sevdiğim bir insan. Dayanamadım, atladım, dedim ki, “Hayırdır? Adam bir tane albüm vermiş. Bir tane şarkısını dinlediniz mi, Ünal Bey?” “Hayır, dinlemedim, ben duymadım bile” diyor. “Nasıl ya?” dedim, “Hani albümü dinletmiştin?” diyorum. Yanlarında albümü açtım, MOB’in başındaki adam, “Nasıl da bunları dinleyip de yatırım yapmayız?” dedi. Bunları gördük biz.
Tepki
Ben Motive ve Uzi’yi kıskanmıyorum.
Uzı
Arada bir kültür farkı var. Bu insanlar Türk kültürüyle büyümeyen insanlar olabilirler, o yüzden aralarındaki yanlışları göz ardı ediyor olabilirler. Belki de hiç yanlış yapmamış olabilirler birbirlerine, ama senin bize yaptığın şeyler yüzünden biz milleti duymak zorunda değiliz. Kaldı ki, ben bunu Instagram’da 20 dakikalık bir video paylaştım. “Bize verdiklerin için sağ ol” dedim sana ama “Senin bizden aldıkların daha fazla” dedim. Bunun için bize teşekkür etmedin mesela. Senin yaşının büyük olması, senin daha fazla dinlenmen, bizden daha fazla haklı olduğun anlamına gelmiyor.
Tepki
Benim sikimde olmaz para.
Uzı
Parayı umursamayan bir insan yoktur. Türkiye’nin, dünyanın en zenginleri, kim olursa olsun, en fakiri, parayı önemsemeyen bir adam yoktur.
Tepki
Bir abim var, ona vasiyet verdim: “Cenazeme katılmana izin vermeyeceksin,” dedim. (Motive ve Uzi için)
Uzı
Birincisi, biz bir şey yapmak istersek, senin içeride duran abin bizi engelleyemez, bunu önce bil. Biz bir şey yapmak istersek, senin hiçbir abin bize engel olamaz. İkincisi, biz senin asla cenazene gelmek istemeyiz.
Tepki
Şarkının klibinde seni Eminem gibi göstereceğiz.
Uzı
Motive’ime Eminem vizyonu yaparak acayip şeyler yaptın. Kendinin hiç kimsenin haberi olmadan masanın üstüne çıktın, şarkı söyledin. Olmayan şeyleri yapmaya çalışıyorsun. Siz inanıyor musunuz ki Uzi, Aksan, Modd piyasada ünlü olan şeyleri yaptı da ünlü oldu? Benim patladığım şarkı zamanında, o patlamış şarkıya benzer bir şarkı gösterin mesela. Herkes rap’in kurucusuymuş gibi konuşuyor. Patlamış herkes, bugün rap’i kendinin patlattığını iddia ediyor. Ben Fero bile. Herkes yaptığı işte, Türkçe rap’i dünyaya ve Türkiye’ye tanıttığını söylüyor.
Bir yanıt yazın